știri
O EXPERIENȚĂ DE NEUITAT ÎN CADRUL PROIECTULUI BRINGING CULTURES TOGETHER 2021 FEAA UVT ROMANIA-CHE

Ediție online 

Facultatea de Economie și de Administrare a Afacerilor din cadrul Universității de Vest, din Timișoara împreună cu Christian University of Applied Sciences din Ede Olanda a organizat, în format online, proiectul internațional în domeniul Managementul Resurselor Umane ,,BRINGING CULTURES TOGETHER 2021” în perioada 15.11.2021- 19.11.2021, un proiect în care învățarea și practica au fost îmbinate în cel mai interesant mod.

În cadrul acestui proiect participanții au fost: masteranzi, studenți, experți de la companii, cercetatori - invitați speciali. Acest proiect a implicat două echipe mixte, echipa 1 a fost alcătuită din 4 studenți români, și 5 studenți olandezi, iar echipa 2 a fost alcătuită din 5 studenți români, 5 studenți olandezi și un student polonez. Pentru captarea fiecărui moment din cadrul proiectului a fost înființată o echipă de jurnaliști care s-a dovedit extrem de implicată în sarcinile alocate. Designu -ul inovator al proiectului aparține managerului general al proiectului - conferențiar universitar doctor Denisa Abrudan care a coordonat acest program.

În cele 5 zile ale proiectului, participanții au avut parte de un program intensiv în care au interacționat atât cu profesori internaționali, cât și cu manageri de top din România. Fiecare echipă a beneficiat de sesiuni de mentorat din partea experților de la companiile WIPRO și KPMG și a cercetătorilor străini  invitați.

Studenții au fost provocați să aducă soluții la teme precum ,,Joburile viitorului” și “Engagement și Wellbeing”. Aceștia și-au expus ideile în cel mai inovator mod, folosind analiza SWOT ca punct de plecare și au reușit să capteze atenția experților care i-au mentorat. Ambele echipe au aflat informații valoroase despre trendurile și inovațiile de pe piața muncii, ce competente vor fi cerute în viitor și ce joburi vor domina.

Proiectul s-a desfășurat exclusiv online,iar acest lucru i-a ajutat pe participanți sa fie interactivi, sa se simtă în largul lor și să își expună ideile într-un mod creativ.

Provocările mentorilor Alina Negoiță, Cătălina Trăilă -KPMG , Laura Iacob – Wipro și suportul valoros oferit de profesorul universitar din Polonia dr. habil. Agata Pierscieniak  i-au ținut activi și dedicați pe participanți, ținând cont că au avut ca timp pentru a oferi solutii la problemele companiei doar patru zile.

Lucrul în echipe virtuale a funcționat natural în pofida diferențelor culturale care desi au existat ele au făcut mai interesant acest proiect. Echipele într-o atmosferă pozitivă au reușit să dea dovadă de implicare și concentrare pe obiectivul propus

Asumarea de către fiecare membru al echipei de roluri specifice a arătat excelenta coordonare  a liderilor de echipe, care au muncit împreună pentru a  veni cu noi soluții  la provocările trainerilor. Ediția din acest an a avut și un premiu inedit oferit drept recompensă celor mai buni participanți.

Bianca Mirea, HR Manager compania Fornetti - a oferit un premiu cu o însemnătate deosebită: timp de 1 an va răspunde la toate întrebările care țin de managementul resurselor umane  și va oferi , la cerere, suport în acest domeniu.

În ziua a 5 a s-a derulat prezentarea finală a soluțiilor pe echipe, moment în care fiecare participant a avut ocazia sa-și expună ideea  și să se facă remarcat de către profesori, trainer, invitați oficiali din partea facultăților.

Cuvintele ce descriu proiectul “BRINGING CULTURES TOGETHER” 2021 au fost: COLABORARE,  ORIGINALITATE, RESPONSABILITATE, COMUNICARE, COORDONARE, ECHIPĂ, DEDICARE.

Reușita acestui program educational se datorează tuturor celor implicați care merită menționați:

ROMÂNIA:

  • Echipa 1: Alexandra- Ioana Popescu, Alexandra-Maria Vîlcea, Andrei Nistorescu, Julia Sthefania Rodríguez Falcón

  • Echipa 2: Lavinia Oana Munteanu, Alisia Nagy, Denisa Diaconeasa, Ana Gancearuc, Monica Andreea Știrbu

OLANDA:

  • Echipa 1: Chhabi van Wijk, Jenneco Bax, Ilona Molenaar,Bente Moolenaar,Joy Hoving

  • Echipa 2: Mieke Gouman - van Beek, Marleen van Beuzekom, Linda Hendriksen, Lisanne van Voorthuijsen -Waaijenberg, Julia van Wijk.

Echipa de jurnaliști: Ludovica Apetrii, Narcisa Beraru, Cristiana Pop

Echipa de organizare studenți: Andreea Pașca, Roxana Staicu

Echipa de profesori: din România: Denisa Abrudan, Iulia Para, Grațiela Noja, Ioana Vădăsan, din Polonia: Agata Pierscieniak, din Olanda: Harm Hilvers, Luuk van de Braak

Echipa de experți mediu corporativ: Alina Negoiță, Cătălina Trăilă- KPMG, Laura Iacob- Wipro

Manager executiv proiect: Bianca Mirea- HR Manager Fornetti România

       Cel mai bun rezultat al proiectului considerăm rezidă în feedback- ul primit de-a lungul celor 5 zile de program de la participanți

,,Prezentarea despre KPMG a fost foarte informativă și am aflat multe despre provocările de pe piața muncii din România cu care se confruntă compania în prezent. A fost, de asemenea, foarte distractiv să realizez o analiză SWOT și îmi place cum  reușim să comunicăm, să dezbatem idei, toată lumea fiind implicată. “ – Andrei, România

,,A fost interesant să obțin mai multe informații despre KPMG, nu cunoșteam organizația înainte de această misiune. Cred că putem face față unei provocări frumoase. De asemenea, cred că cooperarea dintre studenții olandezi și studenții români a mers foarte bine. “- Chhabi, Olanda

,,A treia zi a fost cea mai bună de până acum. Ne-am cunoscut mai mult și am fost mai deschiși decât în celelalte zile. Ne-am clarificat toate ideile și am început deja să facem o schiță pentru prezentarea din ultima zi. A fost distractiv să lucrez cu toți studenții și atmosfera a fost cu adevărat grozavă. Mi-a plăcut foarte mult! “- Sandra, România

,,Astăzi am făcut prezentarea finală și am decis cine și ce va spune în prezentare. Acest lucru a decurs foarte bine și am observat cu adevărat că toată lumea era proactivă. Pe lângă faptul că Sandra a venit cu un joc foarte frumos pentru a ne cunoaște și mai mult, mi-a plăcut foarte mult acest lucru și a fost o inițiativă foarte bună! “- Ilona, Olanda

,,Ultima zi a fost cea mai importantă pentru formatorii noștrii pentru că au văzut prezentarea noastră,a lucrurilor pe care le-am descoperit. Trebuie să recunosc că am avut multe emoții, dar da, acest proiect m-a  ajutat să dobândesc noi abilități.  Ambele prezentări mi-au plăcut foarte mult și cu siguranță o  să particip la mai multe evenimente ca acesta, Mă bucur să-mi cunosc colegii și să aflu mai multe lucruri despre ei.”-Julia Rodriguez Falcon, Peru

,,Azi a fost ultima zi. Mi-a plăcut faptul că ambele grupuri au trebuit să-și facă prezentarea și că apoi a existat spațiu pentru a pune întrebări și a oferi feedback. Mi-a plăcut foarte mult kahoot-ul. A fost o surpriză plăcută.” – Jenneco, Olanda

În timpul prezentării și lucrării noastre am realizat cât de mult fac companiile pentru a menține bunăstarea angajaților și cât de greu este să descoperi ceva original pentru a îmbunătăți acest proces”. – Grzegorz, Polonia

A fost o zi în care am muncit mult, am stabilit opțiunile pe care le vom prezenta, structura prezentării și, de asemenea, sarcinile fiecărui participant. Laura a fost de mare ajutor pentru că ne-a dat răspunsuri la toate întrebările noastre. Cred că a fost o zi productivă”. – Monica, România

Această zi a fost de fapt despre contact real pentru prima dată, pentru că urma să lucrăm împreună unul cu altul. Aveam un subiect în echipe pe care trebuia să îl pregătim în powerpoint, inclusiv text. Acest lucru a fost foarte plăcut și distractiv. Cred că grupul nostru a creat ceva frumos împreună”. – Marleen, Olanda

“Am terminat cu succes acest proiect. Prezentarea bine făcută a dovedit că am făcut o treabă grozavă, iar munca noastră din această săptămână a fost apreciată. Am făcut o echipă grozavă și sunt foarte mândru de ea. Am învățat că, indiferent de circumstanțe, oamenii se pot conecta și pot face lucruri minunate împreună”. – Lavinia, România
Mă bucur că ne-am încheiat proiectul cu succes. Mi-a plăcut să văd colegii mei făcând o prezentare foarte bună, sunt tare mândră de ei. Acest proiect a fost un succes și foarte valoros pentru mine. Am învățat multe!”. – Mieke, Olanda

Pentru mine este al doilea proiect la care particip alături de profesoara Abrudan Denisa și sunt si mai impresionată de modul de organizare al proiectului, de atenția la detalii, de echipa de studenți participanți. Chiar dacă pare simplu, în culise este multă muncă. Mi-a plăcut modul de abordare al studentilor, faptul că au lucrat la un proiect cu zâmbetul pe buze, că au legat prietenii. Ideile pe care le-au oferit angajatorilor pentru challenge-urile pe care le-au avut au fost foarte bune. A ieșit în evidență munca depusă pe parcursul săptămânii, iar modul în care au prezentat a fost demn de specialiști în resurse umane. Sincer, aș fi fericită să am o echipă formată din oameni așa talentați. ”- Bianca, HR Manager Fornetti România

  
Ne adresăm tuturor categoriilor de consumatori cu produse calde, proaspete, apetisante, într-o gamă sortimentală potrivită oricărei exigențe de consum.
Scopul fiecărei afaceri este obținerea de profit, cu riscuri minime. Sistemul de franciză Fornetti permite ca Dvs. să vă extindeţi oferta magazinului existent cu o investiţie mică sau să începeţi o afacere nouă, profitabilă.
Selecționăm cu grijă materia primă și ingrediente de cea mai bună calitate, aliniate la reperele unei alimentații sănătoase.